• مشهد، بلوار خیام، خیام جنوبی 12، پلاک17 واحد9
  • فارسی
  • English
white logo

ساعات کاری

شنبه تا پنج شنبه 8:30 تا 14:30

اسید اولئیک

اسید اولئیک

اسید اولئیک جزء اسیدهای چرب با زنجیره بلند است و به صورت طبیعی در اغلب چربی‌ها، روغن‌های حیوانی و گیاهی (مانند زیتون، نخل، بادام زمینی و آفتابگردان) وجود دارد. همانن باقی اسیدهای چرب، به صورت آزاد وجود ندارد

فروشنده محصول

مرتضی صادق زاده

مرتضی صادق زاده

توضیحات

  1. اسید‌ اولئیک چیست؟
  2. تولید و سنتز اسید‌ اولئیک
  3. کاربرد اسید‌ اولئیک
  4. خطرات اسید‌ اولئیک
  5. استعلام قیمت و خرید اسید‌ اولئیک

 

اسید‌ اولئیک چیست؟

اسید اولئیک جزء اسیدهای چرب با زنجیره بلند است و به صورت طبیعی در اغلب چربی‌ها، روغن‌های حیوانی و گیاهی (مانند زیتون، نخل، بادام زمینی و آفتابگردان) وجود دارد. همانن باقی اسیدهای چرب، به صورت آزاد وجود ندارد، ولی عمدتا به صورت یک استر گلیسرول قابل دسترس است.

اسید اولئیک داریا فرمول شیمیایی CH3(CH2)7 CH3(CH2)7COOH می‌باشد و از لحاظ فیزیکب بدون بو و رنگ است، اما ممکن است نمونه‌های تجاری آن زرد رنگ باشند. نمک‌ها و استرهای اسید اولئیک را اولئیت می‌گویند.

اسید اولئیک به صورت جامد با نقطه ذوب پایین می‌باشد. دارای دو شکل کریستالی بوده، شکل آلفا، نقطه ذوب ۴/۱۳درجه سانتیگراد و شکل بتا، نقطه ذوب ۳/۱۶ درجه سانتیگراد دارد.

تولید و سنتز اسید‌ اولئیک

بیوسنتز اسید اولئیک از عمل آنزیم استئاروئیل- CoA9 -دساتوراز بر روی استئاروئیل- CoA و یا در حقیقت با هیدروژنه کردن اسید استئاریک آغاز می‌شود می‌شود تا مشتقات تک غیراشباع اولئیک اسید تولید شود.

 

کاربرد اسید‌ اولئیک

اسیدهای اولئیک در صنایع مختلفی از جمله روان کننده‌ها، شوینده‌ها، سورفکتانت‌ها، پوشش‌ها و درزگیرها قابل استفاده هستند. به علاوه اسید اولئیک در اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت شخصی یافت می‌شود.

داروسازی:

اسید اولئیک در داروسازی به عنوان یک ماده کمکی و همچنین یک عامل امولسیون‌کننده یا حل‌کننده در محصولات آئروسل قابل استفاده است.

آرایشی:

  • اسید اولئیک یک عامل پاک‌کننده و تقویت‌کننده بافت در لوازم آرایشی است. اسید اولئیک از جمله اسیدهای چرب پایدار بوده و توانایی منحصر به فردی در حفظ اثر آنتی اکسیدان‌ها در برابر تخریب نور و هوا دارد.

غذایی:

  • استفاده از اسیدهای چرب گیاهی مانند روغن زیتون و آووکادو در رژیم غذایی باعث دریافت مقدار زیادی امگا 9 و اسیدهای می‌شود. ثابت شده است که اسید اولئیک به بیماری‌هایی مانند دیابت کمک می‌کند.
  • اسید اولئیک به عنوان یک نگهدارنده در محصولات نانوایی عمل کرده به همین دلیل مقادیر بالایی از آن در این محصولات وجود دارد.

 

خطرات اسید‌ اولئیک

طبق تشخیص سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) شواهد معتبری وجود دارد که مصرف اسید اولئیک در روغن‌های خوراکی، مانند روغن زیتون، روغن آفتابگردان یا روغن کانولا، احتمال خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

هنگامی که چربی اشباع شده یا چربی ترانس موجود در غذای سرخ شده با اسید اولئیک پایدار جایگزین شود، مصرف کنندگان ممکن است بتوانند از خطرات سلامتی خاصی که با مصرف چربی اشباع شده و چربی ترانس مرتبط است اجتناب کنند.

استعلام قیمت و خرید اسید‌ اولئیک

ن‍ظر به کاربرد گسترده و متنوع اسید‌ اولئیک در صنایع مختلف و همچنین عدم فروش آن در مقادیر اندک، مجموعه اکسین شیمی امکان خرید این ماده را برای خریداران محترم فراهم کرده است تا با هزینه‌ای مناسب مواد مورد نیاز صنایع خود را تامین کنند. جهت استعلام قیمت و خرید اسید‌ اولئیک در مقادیر عمده با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین برای استعلام قیمت و خرید اسید‌ اولئیک در مقادیر آزمایشگاهی از همین صفحه اقدام نمایید.

 

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “اسید اولئیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *